1. Hicret için niyet etmek 2. Hazırlık yapmak 3. Plan ve program yapmak 4. Yol arkadaşı belirlemek 5. Yol güzergâhı için taktik belirlemek 6. Medine öncesi Kuba sonra Râûna vadisinde cuma namazı sonra da Medine'ye varış 7. Medine'de...
BİZİM DURUMUMUZ VE ÇAREMİZ Önce, mutlu azınlığın eğitimden kanunlara ve yönetime varıncaya kadar çoğunluğa hâkim olduğu bir düzen ve düzenleme vardı. Daha sonra çoğunluğun, mutlu azınlığa karşı biz de varız çıkışı başladı....
4. Farklılıkların farkında olan millet Farklı olanlar fark edilirler. Önce bu milleti ruh kökünden haberdar etmek ve kökü ile alaka kurdurmak gerekir. Dünden ders alan, bugünü doğru yaşayarak yarına ümitli olan, bedeni ayakta tutan maddi...
d) Oynanan oyunları fark eden kadro Ölçüyü gözetmeyenler, daima yanılırlar. Ölçüsü olan ölçer, ölçüsü olmayanın bilgisi de bilgi değildir. Dünkü oyunları bilmeyene bugün de aynı oyunlar oynanır. Aynı olmasa bile değişik oyun oynanır....
3. Seviyeli kadro Kadro olmadan plan gerçekleşemez. Kadro seviyeli olmazsa seviyeli iş ve eser vücuda gelmez. Seviyeli iş ve seviyeli eser, ancak seviyeli kadrodan meydana gelir. Kadro; hedef, anlayış ve davranış birlikteliğine ermiş ise kadrodur....
d) Yakın ve uzak dostlarını ve düşmanlarını tanıyan Dostu tanımak, dostluk etmek ve dostla birliktelik kurmak içindir. Dostları tanımayan, dostlara düşmanlık edebilir; düşmanları tanımayan da düşmanlarına dostluk edebilir. Yakın dostun...
c) Noksanını ve farklılıklarını fark eden lider Lider, daima kendisini kendisinden büyük liderlerle kıyas etmelidir. Bu kıyasla ancak noksanını görebilir. Kişiye noksanını görmek gibi irfan olmaz denir. Bir hadîs-i şerîfte şöyle buyrulmuştur:...
2. Güvenilen lider Lider, sözü özüne, davası ile hayatı birbirine uygun ise, başarılarını ve eserlerini önce kendi milletine sonra da insanlığın kurtuluşuna sebep kılıyorsa liderdir. a) Yüksek ve ulvî gayesi olan Milletler, liderleriyle...
1. Stratejik ve tarihî konum 2. Güvenilen lider 3. Seviyeli kadro 4. Farklılıkların farkında olan millet 1. Stratejik ve tarihî konum a) Kıtalar arası çok önemli kavşak noktası olması b) Kureyşîliği temsil eden Osmanlının devamı olması...
Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur: 'Eğer biz dinleseydik veya aklımızı kullanmış olsaydık, (şimdi) şu alevli cehennemlikler arasında olmazdık, derler.” (Mülk sûresi 67/10.) Bunun anlamı; eğer peygamberlerin getirdiklerini dinleseydik...
4. İyi Olmak İsteyenlerle Birlikte El Ele Verip İyi Olmaya Çalışmak İyi olmak isteyen, önce tövbe etmelidir. Kişi tövbe etmek ister ve tövbede başarılı olmak isterse, sevap ehlini ve sevap ortamını bulması, günah ehlini ve günah ortamını...
Ehl-i Sünnet âlimlerine göre naslardan isabetli hükümler çıkarmak ve ihtilaflı konuların çözümüne ulaşabilmek için, anlamı açık olan muhkem ayetlerden hareket etmek, sahîh hadîslerin beyanlarını dikkate almak, nasları bütünlük içinde...
3. İyi-Kötü Nedir Bilmek İslâm'da iyi; Allah ve Rasûlü'nün iyi ve helal dediği şeydir. Kötü de Allah ve Rasûlü'nün kötü ve günah dediği şeydir. Çünkü her şeyi yaratan her şeyi bilendir. İşte bundan dolayı her şeyi...
Akıl elbette önemlidir. Akıllı kişi muhatap ve mükelleftir. Akıl sahibi tefrik eder, temyiz eder, önermede bulunur, tefekkür eder, tasavvur eder, kasdeder, azmeder, iradesini kullanır, nefse karşı koyar, büyüğünü küçüğünü tanır, hatalarından...
C) İyilik ve Kötülük Edenlerin Durumu İyi adam, hatta en iyi adam bile, kötülüğü olmayan değil, iyiliği kötülüğüne galip olan kişi; kötü ve en kötü adam bile hiç iyiliği olmayan değil, kötülüğü iyiliğine galip olan kişi demektir....
c) Dünyevî ve uhrevî kötülük etmek Dünyevî kötülük, dünyaya küfrün, şirkin, zulmün, fesadın hâkim olması ve dünyanın huzurundan sorumlu olan Müslümanların bu yanlışlara karşı çıkmamaları veya rıza göstermeleridir. İnsanların...
Kötülük Etmek a) Maddî ve manevî kötülük etmek Maddî kötülük, insanların maddelerine zarar vermektir. İnsanın maddesine zarar vermek, insanın manası etkilendiğinden dolayı bir bakıma manasına zarar vermektir. Çünkü madde manadan, mana...
b) Cismî ve rûhî iyilik etmek Cisme iyilik, insan cismini zararlı olan yiyecek ve içeceklerden korumaktır. Bütün insanlık için tabiat dengesini korumak, bütün insanların cismine bir iyiliktir. Bu her zararlı olan her konu için böyledir. Bütün...
A) İyilik Etmek a) Maddî ve manevî iyilik etmek Madde manaya alet olunca mana kadar kıymet görür. Mutlak bakılınca elbette mana maddeden daha önemlidir. Ama manayı, madde korumaktadır. Elbette cevizin içi, dışından daha değerlidir. Çünkü...
İyilikle kötülük bir değildir. İyiliğin yaptığını kötülük yapamaz. İyilik Allah için yapılmalı, insanlardan bir karşılık beklenmemeli, ecri sadece Allah'tan istenmelidir. Genellikle iyiler iyilik eder, kötüler de kötülük eder....
Murakabe, kişinin kendisini denetlemesi demektir. Allah Teâlâ'nın bizi daimî olarak denetlediğini bilip kendimizi denetlemek, kontrol altında tutmaktır. Buna 'ihsan” mertebesi diyebiliriz. Önce bizim Allah Teâlâ tarafından denetlendiğimizi...
1) Gayesi üstün, sistemi oturmuş, prensipleri isabetlidir. 2) Doğruluk ve dürüstlük önemli bir değerdir. 3) Hak-hukuk gözetilmektedir. 4) Fertler her duyduğunu ölçmeden, biçmeden, değerlendirmeye tabi tutmadan söylemezler. 5) Yönetici ehildir...
Ebû Abdullah Muhammed b. Ömer el-Vakidî, ilk devir İslam tarihçilerinin meşhur bir simasıdır. 130 h./747 m. tarihinde Medine-i Münevvere'de doğmuş, gençliğinde buğday ticaretiyle uğraşmıştı. Fakat ruhen tüccar değil bir ilim adamıydı....
Velî olan Allah (c.c.), kullarına Kur'ân-ı Kerîmî indirerek dostluk etmiştir. Velî olan kullar da Allah'a, Allah'ın indirdiği kitaba göre iman edip ameller yaparak dostluklarını ortaya koyarlar. Velî hem dost olan hem dost olunan...