1. Ümitli olmanın sebebinin ümitsiz olmanın sebebinden daha çok olduğunu bilmek ve daima bardağın dolu tarafını görmek. 2. Bizim inancımızın hayat haline gelmesi idealimizdir. İdealimiz hayalî değil hakîkattir. 3. Hedefe birlik olunca, kolayca...
'Kim Allah'a karşı takvalı olursa, Allah kendisine çıkış yolu ihsan eder; ummadığı bir yerden rızık verir. Kim Allah'a tevekkül edip güvenirse, O (Allah) ona yeter. Muhakkak Allah, emrini yerine getirendir....
9. Her türlü şartta ümidi yitirmemek, her türlü sıkıntıda hemen bir çare üretmek Heyecan sahibi dava adamı, ideali Hakka tazim ve itaat, halka yani yaratıklara özellikle insana hizmet ve merhamet olan ve geriye ölmez...
8. Birliğin en önemli bileşeni hedefte ve anlayışta birlikten sonra tevazu ehli olmak ve yegâne adam olduğumuz zannına kapılmaktan sakınmak Tevazu, uyum ve ülfet, kaynaşmayı ve zamanla dayanışmayı da...
6. Birbirimizi nefsimiz adına değil kurum adına ve prensipler adına kontrol etmek Buradaki kontrolden maksadımız, birbirimize emr-i bilma'rûf ve nehy-i anilmünker yapmaktır. Emr-i bilma'rûf/iyi bilineni emretmek; kurumca bilinen...
6. Birbirimizi nefsimiz adına değil kurum adına ve prensipler adına kontrol etmek Buradaki kontrolden maksadımız, birbirimize emr-i bilma'rûf ve nehy-i anilmünker yapmaktır. Emr-i bilma'rûf/iyi...
3. Allah'a, vicdanımıza ve sözleşmemiz adına sorumluluk düşüncesiyle hareket etmek Kurumdaki her bir fert, bulunduğu konumun gereğini yapmak üzere işe alınmıştır. Bu bir sözleşmedir. Her şeyden önce Allah'a sonra vicdanına karşı...
2. Birbirimizi sevmek ve saymak Sevgi bir iddiadır. İddia da isbat ister. İsbatı ise fedakârlık etmektir. Sevginin devamı saygı ile gerçekleşir. Sevgi saygıya engel olmamalıdır. Saygı da isteyerek ve belki sevgiden kaynaklanan saygı...
Birlik denilince; kendi nefsinde birlik, kendi ailesi içinde birlik, kendi cemaati içinde birlik, kendi kurumunda birlik, kendi ülkesinde birlik, kendi gibi düşünen ülkeler arasında birlik diye bakmak mümkündür. Biz bu yazımızda kendi kurumumuz...
3. Önce Allah'tan yardım istemek sonra sabretmek; sabır ve namazla Allah'tan yardım istemek 'Mûsâ, kavmine: ‘Allah'tan yardım isteyin, sabredin. Muhakkak ki yeryüzü Allah'ındır, kullarından dilediğine onu miras verir....
En sağlam ve en isabetli kurtuluş çaresini, Kur'ân-ı Kerîm ve hadîs-i şerîfler ortaya koymuştur. Kur'ân-ı Kerîm, her şeyi bilen, her emri doğru ve isabetli olan ve her yarattığı şeyi hikmetli yaratan Allah Teâlâ'nın ilmidir....
g) Kardeşlerini ziyaret eder Muaz b. Cebel (r.a.), Rasûlullah (s.a.s.) Efendimizi şöyle buyururken işittim diyor: 'Allah Teâlâ buyuruyor ki, ‘sırf benim rızam için birbirini...
d) Müslüman kardeşinin başına gelene üzülür Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: 'Mü'minler birbirlerini sevmekte, birbirlerini acımakta ve birbirlerini...
2. Kardeşlerin birbirlerine karşı hakları ve görevlerine dikkat etmek a) Kardeşler birbirleri üzerindeki haklara riayet ederler Hz. Peygamber (s.a.s.), mü'minlerin birbirlerine...
1. Kardeşliği bilmek a) Kime kardeş denir? b) Kardeşliğin çeşitleri c) Kâmil mümin kardeş kim? d) Kardeşliğin değerini bilmek...
Hedef deyince ilk akla gelenlerden biri, hedefe ulaşmak için gereken yoldur. Yolda yürümek için öncüler ve yol arkadaşları lazımdır. Yolda hedefe ulaşmak için prensip gerekir. Yol; iman, ibadet,...
Maddî veya manevî hedefler, nihâî hedefe doğru götürürse bir değeri olur. Nihâî hedef, dünya ve ahiret elinde olan Allah Teâlâ'yı yani rızasını kazanmaktır. Ara hedefler,...
3. Takvâ: Yanlıştan korunmak Yanlışlardan korunabilmek için gerekli olan şeyler: a) Hakîkate ters olan bâtılları/yanlışları kavramak için hak olanı çok iyi kavrayıp...
Allah Teâlâ Kur'ân-ı Kerîm'inde dört kimse ile beraber olduğunu bildirmiş: Müminler, muhsinler, muttakîler, sabredenler. Allah'ın beraber olması, yardım etmesi, zafer ve başarı vermesi demektir. ...
1. Başarının şartlarını bilmek, başarmayı istemek, başaracağına inanmak, şartlarını elde etmeye cesaret etmek 'Başarının dört şartı; bilmek, istemek, cesaret etmek ve susmak.” ...
- Müminler olarak bizler bir ay boyunca Kur'ân-ı Kerîm'le barışmışsak, - Nefsimize bir ay boyunca bütün organlarımızla oruç tutturmuşsak, - Helalleri bile oruç esnasında...
Ebû Abdullah Muhammed b. Ömer el-Vâkidî, ilk devir İslam tarihçilerinin meşhur bir simasıdır. 130 h./747 m. tarihinde Medine-i Münevvere'de doğan, gençliğinde buğday ticaretiyle uğraşan Vakıdî, ruhen tüccar değil bir ilim adamı...
Ramazan öncesinde ne idim, Ramazanda ne oldum, Ramazan sonrasında nelere dikkat edeceğim ve nasıl davranacağım? diye nefis muhasebesi yapmak gerekir. Kur'ân-ı Kerîm'den istifade ettim mi, orucun maksadını...
A) BÂTIL Bâtıl; hakkın karşıtı, hak olmayan, boş, serabın var gibi görünüp hakikatte olmaması gibidir. Küfür ve şirk bâtıldır, doğrunun karşısında olan yanlışlar batıldır. Haktan sapan, hakkın karşısında...